Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Toward the ambitious long-term goal of a fleet of cooperating Flexible Autonomous Machines operating in an uncertain Environment (FAME), this two part paper addresses several critical modeling, design and control objectives for ground vehicles. Within Part I of this paper, a low-cost differential drive robotic vehicle was introduced for FAME research. Suitable nonlinear/linear-models were used to...
Toward the ambitious long-term goal of a fleet of cooperating Flexible Autonomous Machines operating in an uncertain Environment (FAME), this two part paper addresses several critical modeling, design and control objectives for ground vehicles. One central objective was to show how off-the-shelf (low-cost) remote-control (RC) toy vehicles can be converted into intelligent multi-capability robotic-platforms...
In this paper, we present a generalized mixed-sensitivity multivariable framework for designing hierarchical inner-outer loop control systems for linear time invariant (LTI) plants subject to simultaneous input and output convex specifications. The methodology presented can handle a broad class of closed loop (e.g. ℋ∞, ℋ2, frequency- and time-domain) objectives. This is accomplished by exploiting...
In this paper, we present and examine three generalized mixed-sensitivity control design frameworks for linear time invariant (LTI) plants for trading off properties at distinct multivariable loop-breaking points, while being able to handle a broad class of closed loop (e.g. ℋ(∞, ℋ2, frequency- and time domain) specifications. Multiobjective tradeoff paradigms are developed and analysed for ill-conditioned...
In this paper we consider the design and control of an airbreathing hypersonic vehicle. Such vehicles are characterized by non-minimum phase characteristics, instability, actuator saturation constraints, and lightly damped flexible modes.While traditional vehicle design has followed an iterative sequential procedure (with the controller design following an aero-centric vehicle design phase), an integrated...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.