Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Torque density of electric motors can be increased if the rotor is placed in the exterior. However, this makes heat extraction more difficult. Study of the thermal behavior at the design stage of the machine can be addressed using FEM and CFD methods. However, they are computationally expensive, and consequently not suitable for the evaluation of multiple designs. A short-time consuming lumped parameter...
Electric motors for traction applications are traditionally designed with internal rotors. However, torque density can be increased with the rotor in the outside. Two permanent magnet synchronous machines (PMSM) with fractional slot concentrated windings (FSCW) and internal and external rotors, designed with same electromagnetic properties and volume restrictions, are compared to prove which one gives...
This paper proposes and validates a modified direct-self-control (M-DSC) as a new control strategy option for permanent-magnet synchronous machine (PMSM) in railway traction applications. Taking into account all the specific requirements of the application and in order to stand-out its traction application capacity, a detailed analysis of the torque optimization technique (MTPA) and machine start-up...
This paper presents a detailed comparison between two control strategies, field oriented control (FOC) and direct-torque control (DTC), in permanent-magnet synchronous machines (PMSM) for railway traction applications. The analysis is initially carried out in simulation, and some experimental results obtained from a 100 kW test bench are also included.
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.