Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Adaptability in ubiquitous learning environments has been widely discussed in the literature and a challenging point is focused on the perception of users' profile and what strategies can be offered to keep them motivated to learn. Thus, it is necessary to identify interaction strategies based on the principles of ubiquitous learning (u-learning), especially those associated with learning situations...
This work is about an ongoing research that has the objective of developing a service that captures the informal learning activities from the PLE so it can aid the formative assessment process in formal collaborative environments, such as the LMS. This investigation counted on the participation of 49 apprentices of distance-learning courses from different institutions in Brazil. Through the results,...
This research aims to evaluate the effectiveness of gamification platforms as a strategy for the engagement of students from the 8th year of elementary school in Brazil. We chose two badging platforms – ClassDojo and ClassBadges – to be evaluated based on 7 different criteria. The main objectives were to generate involvement among individual and particular situations, increasing the interest, engagement...
This work aims to present engagement indicators in support of educational research. It is known that the difficulty of engagement of students remains one of the biggest challenges faced by teachers. Usually the research show indicators or engagement variables in order to see if there was any change in the context of its interventions in the teaching process mediated by technology or not. The method...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.