Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
This study aimed to investigate how having a student in a leader role impacts group work dynamics (GWD) in face‐to‐face (FTF) and online communication. A total of 144 pre‐intermediate English learners worked in groups of three on a picture‐description task under one of the four conditions: with or without a leader in FTF or online settings. All exchanges were recorded, transcribed, and analyzed using...
Previous L2 reading research has centered on comprehension process, strategy use, and reading proficiency (i.e., cognitive aspects of L2 reading), not including learner motivation and learner beliefs in the EFL context. In addition, the majority of L2 reading research has lacked the perspective of development in multiple individual difference factors, leaving ample room for research. For these reasons,...
The present study proposes a tripartite model of L2 reading strategy use, reading motivations, and general learner beliefs by examining the relationships among them in an L2 context. Reading strategy instruction was performed for 360 first-year university students enrolled in a reading-based course, in expectation of affecting their motivations and beliefs in the process. A tripartite model consisting...
The purpose of this study is to examine a process model of L2 learners’ motivation. To investigate the overall process of motivation, the motivation of 148 university students was analyzed. Data were collected on three variables from the pre-decisional phase of motivation (i.e., value, expectancy, and intention) and four variables from the post-decisional phase of motivation (i.e., selective attention,...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.