Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
This article proposes a framework for studying material culture, such as fashionable clothing, based on an analysis of the processes that lead to the creation and attribution of symbolic value. Five types of analyses are outlined: (1) analyses of material culture as a type of text that expresses symbols and contributes to discourses and to cultural repertoires; (2) analyses of systems of cultural...
The relation between clothes and identity is explored from the perspective of consumption and of fashion production. Both directions are illustrated by contemporary sociological debates, as well as by empirical data collected in the city of Milan through accounts, focus groups, and in-depth interviews.The decline of precise clothing distinctions anchored to social class and occupation corresponds...