Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
In this paper we report a technology integration experience within the Basic Education, from the use of mobile devices. The proposed environment is based on open digital learning content that is accessed via mobile devices and complemented by the use of remote experiments. The integration of mobile devices, virtual learning environment for the provision of educational materials and physical experiments...
In this work, we present a brief report on a pilot project based on the concepts of Mobile Remote Experimentation (MRE). The project aims to provide an environment and a model using open source tools that can be replicated, since these are likely to re-use and have low cost, essential factors when it comes to public education, that allows students to perform laboratory practices remotely via mobile...
This work describes the development of a 3D virtual world with remote experimentation applied to Science teaching. The student, using avatars, can explore the virtual world and interact with a remote lab which shows images captured from a real microscope, with samples of roots, stalks and leafs.
Even though many researchers point to the lack of appropriate models for guidance on the integration of technology in education, this article seeks to point toward a model through actions that show the need for teachers being multifaceted regarding the new educational paradigm. To do so, it will be considered the contributions of TPACK framework on integration of technology in Basic Education in public...
This article presents the use of remote experimentation laboratories and its application in the school context. The purpose of this educational tool is to complement the teaching and learning process and to promote learning beyond the classroom through the use of technology. Remote experimentation has been configured as an alternative to promote this learning supplement thus helping the new generation...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.