Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
This work contributes to the development of control techniques for the drive systems of battery-powered electric vehicles, hybrid electric vehicles HEVs, 1st by introducing the design of a new motor efficient controller, in order to improve the energy efficiency of electric motors drives in HEVs and 2nd to achieve a fast torque response by applying a Seamless Direct Torque Control (DTC) method for...
The main contribution of this paper is the application of Loss Minimization control algorithm of a three-phase squirrel-cage induction motor which is used in parallel with an internal combustion engine (ICE), in hybrid electric vehicles (HEV). During steady state operation of the electric motor, the electric motor's optimal motor flux profile minimizes the electric motor losses and maximizes the overall...
The aim of this paper is to present a new fuzzy control scheme for real time drive efficiency improvement by the adaptive flux reduction at light loads during steady states and by the optimum flux recovery during transient states. The optimum flux recovery instead of the rated flux does not sacrifice the drive dynamic response since the torque capacity remains the same and accelerates the search convergence...
This paper considers the control problem of a robotic manipulator with separately excited dc motor drives as actuators. An innovative method is proposed which achieves robot speed-control requirements, with simultaneous minimization of total electromechanical losses, while the drives follow the desired speed profiles of the robot joints under various loads and random load disturbances. If there is...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.