-
Bandura A., Ross D., Ross S.A., Transmission of aggression through immitation of aggressive models, „Journal of Abnormal and Social Psychology” 1961, t. 63, nr 3.
-
Bandura A., Social Learning Theory, General Learning Corporation, New York City 1971.
-
Bandura A., Teoria społecznego uczenia się, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
-
Błachut J., Gaberle A., Krajewski K., Kryminologia, WDG, Gdańsk 2004.
-
Bushman B.J., Anderson C.A., Comfortably Numb. Desensitizing Effects od Violent Media on Helping Others, „Psychological Science” 2009, t. 20 nr 3.
-
Carnagey N.L., Anderson C.A., Theory in the study of media violence: The general aggresion model. [w:] D.A. Gentile (red.), Media violence and children. A complete guide for parents and professionals, Praeger, London 2003.
-
Cieśla J., Dzieci w sieci, „Polityka” 2017, nr 33 (3123).
-
Engelhardt C.R., Bartholow B.D., Saults S.J., Violent and Nonviolent Video Games Differentially Affect Physical Aggression for Individuals High Vs. Low in Dispositional Anger, „Aggressive Behaviour”2011, t. 37, nr 6.
-
Farnicka M., Liberska H., Niewiedział D., Psychologia agresji. Wybrane problemy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.
-
Flores S.E., Sfejsowani. Jak media społecznościowe wpływają na nasze życie, emocje i relacje z innymi, Muza, Warszawa 2017.