-
Barański, M. (2019). Lokalna prasa a początki turystyki i sportu w Zakopanem. Sport i Turystyka. Środkowoeuropejskie Czasopismo Naukowe, 2 (2), 73–84.
-
Bebenow, F. (2015). Turystyka kolejowa w Polsce. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Bogucki.
-
Biela, T. (2017). Jak kolej żelazna uczyniła z Krynicy europejski kurort. Dobry Tygodnik Sądecki, 10.02.2017, www.dts.pl.
-
Ćwikła, M. (2018). Koleje lokalne zachodniej Małopolski. Część I: Kalwaria Lanckorona – Bielsko-Biała. Rybnik: Wydawnictwo Eurosprinter.
-
Dylewski, A. (2012). Historia kolei w Polsce. Warszawa: P.H.W. Fenix, opracowano ze współpracy z Muzeum Kolejnictwa.
-
Hydzik, J., Hydzik, T. (2016). 140 lat kolei w Nowym Sączu „Kryniczanka”. Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej, Oddział w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne, 108 (1), 7–22.
-
Kawalla-Lulewicz, I. (2017). „Pociągi popularne” jako forma turystyki kolejowej w dwudziestoleciu międzywojennym. Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej, Oddział w Krakowie, 114 (3), 45–59.
-
Keller, D. (red.). (2012). Dzieje kolei w Polsce. Rybnik: Wydawnictwo Eurosprinter, Muzeum w Rybniku.
-
Koziarski, S. (1993). Sieć kolejowa Polski w latach 1842-1918. Opole: Państwowy Instytut Naukowy – Instytut Śląski w Opolu.
-
Koziarski, S. (1995). Przekształcenia struktury przestrzennej sieci kolejowej w Polsce i na świecie. Opole: Państwowy Instytut Naukowy – Instytut Śląski w Opolu.