-
Baluch A., Książka jest światem, Universitas, Kraków 2005.
-
Baluch A., Proces czytania, [w:] Wczesnoszkolna edukacja literacka, red. B. Dymara, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1996.
-
Bauman Z. Kultura w płynnej nowoczesności, Agora, Warszawa 2011.
-
Benner D., Edukacja jako kształcenie i kształtowanie. Moralność – kultura– demokracja – religia, wyb. i tłum. D. Stępkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2008.
-
Benner D., Pedagogika ogólna, tłum. jęz. niem. M. Wojdak-Piątkowska, [w:] Pedagogika, red. B. Śliwerski, t. 1, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006.
-
Bourdieu P., Passeron J., Reprodukcja: elementy teorii systemu nauczania, tłum. z jęz. ang. E. Neyman, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2006.
-
Cackowska M., Książka obrazkowa dla dzieci, [w:] Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, red. D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
-
Cackowska M., Pozycja dorosłych „pośredników” w konstruowaniu estetyki treści i formy ilustrowanej książki dla dzieci, [w:] Dziecko – teksty – znaczenia. Konteksty edukacyjne i rozwojowe, red. A. Wasilewska, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
-
Cremin T., Bearne E., Mottram M., Goodwin P., Primary teachers as readers, „English in Education” 42 (2008) 1.
-
Cremin T., Mottram M, Bearne E., Goodwin P., Exploring teachers’ knowledge of children’s literature, „Cambridge Journal of Education” 38 (2008) 4.