-
Cylkowska-Nowak, M. (2018). Bullying w edukacji w badaniach porównawczych. W: B. Wiśniewska-Paź (red.), Instytucje edukacyjne – zagrożenia – bezpieczeństwo (s. 217–236). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
-
Drapikowska, B. (2018). Realizacja przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa w praktyce pedagogicznej szkół średnich – analiza wyników badań opinii studentów. W: B. Wiśniewska-Paź (red.), Instytucje edukacyjne – zagrożenia – bezpieczeństwo (s. 101–118). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
-
Jemioło, T. (1994). Uwarunkowania dla edukacji dla bezpieczeństwa. W: R. Stępień (red.), Edukacja dla bezpieczeństwa (s. 7–13). Warszawa: AON.
-
Kitler, W. (1999a). Wybrane aspekty kierowania państwem w sytuacjach kryzysowych w Obronie Narodowej RP wobec wyzwań i zagrożeń współczesności. Warszawa: AON.
-
Kitler, W. (red.). (1999b). Współczesny wymiar obrony cywilnej RP w świetle integracji ze strukturami zachodnioeuropejskimi. Warszawa: AON.
-
Korycki, S. (1994). System bezpieczeństwa Polski. Warszawa: AON.
-
Łapińska, R., Żebrowska, M. (1986). Psychologia rozwoju młodzieży. W: M. Żebrowska (red.), Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży (s. 381–395). Warszawa: PWN.
-
Ministerstwo Edukacji i Nauki (2004). Еdukacja dla bezpieczeństwa w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Międzynarodowe seminarium 19–21 maja 2004 r. Warszawa.
-
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji (2004). Edukacja dla bezpieczeństwa. Warszawa.
-
Obuchowska, I. (1982). Psychologiczne aspekty dojrzewania. W: A. Jaczewski, B. Woynarowska (red.), Dojrzewanie (s. 135–147). Warszawa: WSiP.