-
Bee, A. 2004. Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Wyd. Zysk i S-ka.
-
Benedict, R. 1966. Wzory kultury. Warszawa: PWN.
-
Bilińska-Suchanek, E. 2003. Opór wobec szkoły. Dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu. Studium socjopedagogiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
-
Cieszyn.pl – serwis informacyjny. www.cieszyn.pl.
-
Cybal-Michalska, A. 2019, Pedagogika młodzieży. W: Kwieciński Z., Śliwerski B. red. Pedagogika. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN, ss. 383–390.
-
Fatyga, B. 2005. Dzicy z naszej ulicy. Antropologia kultury młodzieżowej. Warszawa: Ośrodek Badań Młodzieży, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Uniwersytet Warszawski.
-
Fazlagić, J. 2008. Charakterystyka pokolenia Y. „E-mentor” 2008, nr 3, s. 13. https://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/25/id/549 (22.06.2023).
-
Ferguson, G.A. i Takane, Y. 2004. Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: PWN.
-
Gołdyka, L. 2016. Uwagi o efekcie pogranicza. W: J. Miluska, Psychologia społeczno-kulturowego pogranicza. Wstęp do koncepcji i badań. Szczecin: MINERWA, ss. 15–30.
-
Gromkowska-Melosik, A. 2015. Elitarne szkolnictwo średnie: między reprodukcją społeczną a ruchliwością konkurencyjną. Poznań: Wydawnictwa Naukowe UAM.