-
Armstrong, M. (2006). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wolters Kluwer Business.
-
Armstrong, M., Brown, D. i Reilly, P. (2011). Increasing the Effectiveness of Reward Management: An Evidence-Based Approach. Employee Relations, 33(2).
-
Balkin, D. i Gomez-Mejia, L. (1990). Matching Compensation and Organizational Strategies. Strategic Management Journal, 11, 153-190.
-
Bangchokdee, S. i Mia, L. (2016). The Role of Senior Managers' Use of Performance Measures in the Relationship Between Decentralization and Organizational Performance: Evidence from Hotels in Thailand. Journal of Accounting & Organizational Change; Bradford, 12(2), 129-151.
-
Beck-Krala, E. (2017). Badanie efektywności wynagrodzeń. Od kontroli kosztów do aktywizowania pracowników. Wydawnictwo AGH.
-
Białas, S., Molek-Winiarska, D. i Pelc, A. (2023). Kultura organizacyjna sprzyjająca poprawie dobrostanu pracowników. ZZL, 150(1), 73-93.
-
Bilyk, V. i Sheremet, I. (2019), A New View of the Nature of Reality and the Teaching Higher-Level Cognitive Strategies. Philosophy and Cosmology, 22, 92-100. https://dx.doi.org/10.29202/phil-cosm/22/7
-
Bloom, M. C. i Michael, J. G. (2002). The Relationship Among Organizational Context, Pay Dispersion and Managerial Turnover. Academy of Management Journal, 45(1), 33-42.
-
Borkowska, S. (2006). Wynagrodzenia efektywne: mit czy rzeczywistość. W: S. Borkowska (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi: teraźniejszość i przyszłość (s. 120-139). Instytut Pracy i Spraw Socjalnych.
-
Borkowska, S. (2012). Skuteczne strategie wynagrodzeń - tworzenie i zastosowanie. Wolters Kluwer Polska.