-
Anderson, P. (1992). On employment: Two kinds of ruin. W S. Friedländer (Red.), Probing the limits of representation: Nazism and the „Final Solution”. Harvard University Press.
-
Ankarloo, B. (2001). Sweden: The mass burnings (1668–1676). W B. Ankarloo & G. Henningsen (Red.), Early modern European witchcraft: Centres and peripheries (ss. 285–318). Clarendon Press.
-
Biale, D. (2007). Blood and belief: The circulation of the symbol between Jews and Christians. University of California Press. https://doi.org/10.1525/9780520934238
-
Boyer, P., & Nissenbaum, S. (1974). Salem possessed: The social origins of witchcraft. Harvard University Press.
-
Bukowski, L., Jankowski, A., & Żaryn, J. (Red.). (2008). Wokół pogromu kieleckiego (T. 2). Instytut Pamięci Narodowej.
-
Chodakiewicz, M. J. (2019, październik 29). Tyfus, wszy, brody. Tygodnik Solidarność. https://www.tysol.pl/a38867--Felieton-TS-Prof-Marek-Jan-Chodakiewicz-Tyfus-wszy-brody
-
Chrobaczyński, J. (w druku). „Zabijali, zabijali wszystkim: drągami, pałkami, strasznie, strasznie”: 4 lipca 1946: jeden dzień z życia Kielc [Maszynopis udostępniony przez autora].
-
Dulewicz, J., & Tokarska-Bakir, J. (2020). „An unfinished story”: Genealogy of the Kielce pogrom victims (Selected problems and new research possibilities). Scripta Judaica Cracoviensia 18, 163–188. https://doi.org. 10.4467/20843925SJ.20.011.13879
-
Iluk, J. (2012). „Toledot Jeszu” – przekaz talmudyczny o Jezusie i chrześcijanach w żydowskiej recepcji. W K. Pilarczyk & A. Mrozek (Red.), Jezus i chrześcijanie w źródłach rabinicznych (ss. 181–217). Wydawnictwo Antykwa.
-
Kamiński, Ł. & Żaryn, J. (Red.). (2006). Wokół pogromu kieleckiego (T. 1). Instytut Pamięci Narodowej.