-
Alheit P. (2011) Podejścia biograficzne do całożyciowego uczenia się, ”Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3(55).s. 7-21.
-
Bilon A. (2010) Poradoznawstwo wobec ogólnej refleksji nad poradnictwie. „Edukacja Dorosłych”, nr 1(62), s. 55-75.
-
Bilon A., Kargul J. (2012) Społeczno-kulturowe konteksty definiowania roli doradcy”/”Socio-Cultural Contexts for Defining the Role of Counsellors. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy” , s. 85-109/265-287.
-
Bilon A., (2014), Rola doradców kariery w Holandii z perspektywy teorii strukturacji, „Dyskursy Młodych Andragogów” nr 15, s. 129-139.
-
Brammer L.M., (1984). Kontakty służące pomaganiu. Procesy i umiejętności. tłum. J. Mieścicki, M. Żardecka. Warszawa: Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
-
Castells M. (2008) Społeczeństwo sieci, przekład Zespół, red. Nauk. M. Marody. Warszawa, Wyd. Nauk. PWN.
-
Ciampa D. (2007) Sztuka znajdowania dobrych doradców. O czym nie mówią konsultanci.Gliwice: Wydawnictwo Helion.
-
Collins S., Arthur N., Brown C., Kennedy B. (2013) Opinie doradców i opiekunów praktyk na temat kształcenia w obszarze wielokulturowości i sprawiedliwości społecznej /Counsellor and Supervisor Views of Multicultural and Social Justice Educiational. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 109-126/279-295.
-
Czerkawska, A., (2009). Strefa cienia w pracy doradcy. [w:] Podstawy pomocy psychologiczno–pedagogicznej, A. Czerkawska (red.), Wrocław: Wyd. Nauk. DSW, s. 34-47.
-
Czerkawska A. (2013) Poradnictwo egzystencjalne. Wrocław: Wyd. Nauk. DSW.