-
Anastasi Anne, Psychological Testing, New York–London 1976.
-
Bolton Beth M., An investigation of ‘Same’ and ‘Different’ as manifested in the developmental and stabilized music aptitude of students in first, second and third grades, Dissertation Abstract, „ProQuest” 1995.
-
Bonna Beata, Innowacyjność edukacji muzycznej w projekcjach Edwina E. Gordona. Raport z przeprowadzonych badań uczniów klas początkowych, w: Edukacja — Rodzina — Społeczeństwo, red. Alicja Kozubska, Ryszard Maciołek, Przemysław Ziółkowski, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Gospodarki, t. 29, 2017, nr 2, s. 193–208.
-
Bonna Beata, Research on the application of E.E. Gordon’s theory of music learning in the music education in Poland, „Kultura i Edukacja” 2013, nr 6, s. 66–87.
-
Bonna Beata, Rodzina i przedszkole w kształtowaniu umiejętności muzycznych dzieci. Zastosowanie koncepcji Edwina E. Gordona, Bydgoszcz 2005.
-
Bonna Beata, Teoretyczne podstawy kształcenia i wychowania muzycznego według koncepcji Edwina E. Gordona na poziomie przedszkolnym i podstawowym: Sekwencje w procesie uczenia się muzyki, w: Nowe koncepcje edukacji muzycznej, red. Andrzej Michalski, Bydgoszcz 2002, s. 11–22.
-
Bonna Beata, Testy Edwina E. Gordona i ich znaczenie w ewaluacji procesu kształcenia oraz rozwoju audiacji, w: Edukacja — Muzyka — Kultura. Implikacje pedagogiczne i historyczne, red. Beata Bonna, Bydgoszcz 2015, s. 21–34.
-
Bonna Beata, Zdolności i kompetencje muzyczne uczniów w młodszym wieku szkolnym, Bydgoszcz 2016.
-
Bonna Beata, Trzos Paweł A., Kołodziejski Maciej, Musical-educational research of the adaptation of E.E. Gordon’s theory of music learning in Poland, „Review of Artistic Education” 2014, No. 7/8, s. 7–19.
-
Crump Taggart Cynthia, Meeting the musical needs of all students in elementary general music, w: The Developmental and Practical Application of Music Learning Theory, eds. Maria Runfola, Cynthia Crump Taggart, Chicago 2005, s. 127–142.