-
Alvermann, D. E. (ed). (2007). Adolescents and literacies in a digital world. New York: Peter Lang.
-
Alvermann, D. E. (ed). (2010). Adolescents’ online literacies: connecting classrooms, digital media and popular culture. New York: Peter Lang.
-
Black, R. W. (2008). Adolescents and online fan fiction. London: Peter Lang.
-
Bolter, J. D. (2014). Przestrzeń pisma. Komputery, hipertekst i remediacja druku. Kraków–Bydgoszcz: Ha!art–Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy.
-
Bolter, J. D. and Grusin, R.(2000). Remediation. Understanding new media. Cambridge–London: The Massachusetts Institute of Technology Press.
-
Brown, B. and Marin, P. (2009). Adolescents and electronic media: growing up plugged in. Washington: Child Trends and the National Adolescent Health Information Center. Retrieved from http://www.childtrends.org/wp-content/uploads/2009/05/child_trends- 2009_05_26_rb_adolelecmedia.pdf
-
Carr, N. (2011). The shallows: what the internet is doing to our brains. New York–London: W. W. Norton & Company.
-
Czapiński, J. and Panek, T. (eds.). (2014). Diagnoza społeczna 2013. Warunki i jakość życia Polaków. Warszawa: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej–Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich. Retrieved from http://analizy.mpips.gov.pl/images/stories/publ_i_raporty/DS2013/Raport_glowny_Diagnoza_Spoleczna_2013.pdf
-
Dawidowicz-Chymkowska, O. and Michalak, D. (2015). Stan czytelnictwa w Polsce w 2012 roku. Transmisja kultury druku. Warszawa: Biblioteka Narodowa.
-
Ellison, N. B., Steinfield, Ch. and Lampe, C. (2010). Connection strategies: social capital implications of Facebook-enabled communication practices. New Media & Society, 13(6), 1–20. doi:10.1177/1461444810385389