-
Ashley, S., Maksl, A., & Craft, S. (2013). Developing a News Media Literacy Scale. Journalism and Mass Communication Educator, 68, 7–21. DOI: 10.1177/1077695812469802.
-
Ashley, S., Poepsel, M., & Willis, E. (2010). Media Literacy and News Credibility: Does Knowledge of Media Ownership Increase Skepticism in News Consumers? Journal of Media Literacy Education, 2, 37–46.
-
Burroughs, S., Brocato, K., Hopper, P.F., & Sanders, A. (2009). Media Literacy: A Central Component of Democratic Citizenship. The Educational Forum, 73, 154–167. DOI: 10.1080/00131720902739627.
-
Castells, M. (2013). Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
-
Chu, D., & Lee, A.Y.L. (2014). Media Education Initiatives by Media Organizations: The Uses of Media Literacy in Hong Kong Media. Journalism and Mass Communication Educator, 69, 127–145.
-
Czapla, T.P. (2016). Logika kształtowania kompetencji – porównanie podejścia klasycznego i zintegrowanego. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 6(954), 81–94. DOI:10.15678/ZNUEK.2016.0954.0605.
-
Fleischer, M. (2005). Media w perspektywie konstruktywizmu. 2K – Kultura i Komunikacja, 1–2, 10–33.
-
Fleischer, M. (2007). Zarys ogólnej teorii komunikacji. W G. Habrajska (Red.), Mechanizmy perswazji i manipulacji (s. 29–72). Łask: Leksem.
-
Fleming, J. (2013). Media Literacy, News Literacy, or News Appreciation? A Case Study of the News Literacy Program at Stony Brook University. Journalism and Mass Communication Educator, 69(2), 146–165. DOI: 10.1177/1077695813517885.
-
Hobbs, R. (2010). Digital and Media Literacy: A Plan of Action. Washington, DC, USA: The Aspen Institute.