-
Bal-Woźniak, T. (2009). Instytucjonalne podstawy jakości zasobów ludzkich w kontekście zachowań innowacyjnych. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy. 15, 59–74.
-
Burchinal, M., Magnuson, K., Powell, D. & Hong, S.S. (2015). Early childcare and education. Handbook of child psychology and developmental science, 4, 1–45. DOI:10.1002/9781118963418.childpsy406.
-
Causa, O. & Chapuis, C. (2011). Equity in Student Achievement Across OECD Countries. OECD Journal: Economic Studies, 2010(1), 1–50. DOI: 10.1787/eco_studies-2010-5km61lb7b39x.
-
Czarnecki, K. (2013). Polski system szkolnictwa wyższego a funkcje polityki społecznej – ujęcie porównawcze. Polityka Społeczna, 10(475), 25–31.
-
Dolata, R., Jasińska, A. & Modzelewski, M. (2012). Wykorzystanie krajowych egzaminów jako instrumentu polityki oświatowej na przykładzie procesu różnicowania się gimnazjów w dużych miastach. Polityka Społeczna, 1, 41–46.
-
Field, S., Kuczera, M. & Pont, B. (2007). No More Failures. Ten steps to equity in education. Summary and policy recommendations. Paris: OECD. Pobrane z: http://www.oxydiane. net/IMG/pdf/No_More_Failure. pdf.
-
Goldrick-Rab, S., Harris, D.N. & Trostel, P.A. (2009). Why financial aid matters (or does not) for college success: Toward a new interdisciplinary perspective. W Higher education: Handbook of theory and research, 1–45. Springer. DOI: 10.1007/978-1-4020-9628-0_1.
-
Goldrick-Rab, S., Kelchen, R., Harris, D.N. & Benson, J. (2016). Reducing income inequality in educational attainment: Experimental evidence on the impact of financial aid on college completion. American Journal of Sociology, 121 (6), 1762–1817. DOI:10.1086/685442.
-
Hanushek, E.A. & others (2006). Does educational tracking affect performance and inequality? Differences-in-differences evidence across countries. The Economic Journal, 116 (510). DOI: 10.1111/j.1468-0297.2006.01076.x
-
Hanushek, E.A., & Woessmann, L. (2010). The economics of international differences in educational achievement (No. w15949). National Bureau of Economic Research. Pobrano z: http://www.nber.org/papers/w15949. DOI: 10.3386/w15949