-
Abdelaziz A., AbouElEla M., Wanas A., 2018: “Mural Arts” an Opportunity for Enhancing Cognitive Mapping with Respect to Cairo, International Journal of Scientific & Engineering Research, Vol. 9, Issue 2: 1378-1385.
-
Barbattini R., Miani G., Ghirardi M., 2015: L’apenella “street art”, Apitalia, 6: 38-41.
-
Bianchi C., Viti S., 2017: Introduction. Street Art: Iconoclasm and institutionalization, Ocula, vol.18, no. 18:1-6.
-
Dziadzia B., 2015: Kiedy sztuka wytwarza kapitał. Zaangażowanie i sztuka w przestrzeni publicznej [When Art Produces Capital. Art’s Involvement in the Public Space] [in:] Sztuka w przestrzeni publicznej. Artystyczne wymiary wytwarzania kapitału społecznego i kulturowego [Art in the Public Space. Artistic Dimensions Creating Social and Cultural Capital] (eds): B. Dziadzia, B. GłydaŻydek, S. Piskorek-Oczko, Bielsko-Biała – Cieszyn: Fundacja Animacji Społeczno- Kulturalnej.
-
Fic M., 2011: Polska muzyka młodzieżowa w edukacji historycznej i obywatelskiej [Polish Youth Music in Historical and Civil Education] [in:] Wanatowicz M., Fertacz S. (ed.). Wieki Stare i Nowe [Old and New Ages], vol. 3.
-
https://cowkrakowie.pl/2019/04/pseudo-artysta-podpisujacy-sie-pack-zniszczyl-piekny-mural-w-krakowie/
-
Jażdżewska I., 2017: Mural jako atrakcja turystyczna w mieście poprzemysłowym – przykład Łodzi [Murals as Tourist Attractions in a Post-Industrial City, the Case of Lodz], Turyzm, folder 2, 27: 45-57.
-
Kłopotowski A., 2016: Dziewczynka pod ochroną. Słynny mural jest jak zabytek [A Girl Being Protected. A Famous Mural is like a Monument], [on-line: http://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/1,35241,20750173,dziewczynka-pod-ochrona-slynny-mural-jest-jak-zabytek.html]: April 2019.
-
Liang C., 2017: George Town’s Street Mural Art and Tourism Impact, Asian Journal of Tourism Research, Vol. 2, No.3: 168-188.
-
McAuliffe C., 2012: Graffiti or Street Art? Negotiating the Moral Geographies of the Creative City, Journal of Urban Affairs, Vol. 34, No.2: 189-206.