-
[1] 2002-2018. Das Chemnitzer model. Folder firmy Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH
-
[2] Ab Ende 2020 mit der "Straßenbahn" von Chemnitz nach Aue. https://www.mdr.de/sachsen/chemnitz/chemnitz-stollberg/vms-ausbau-chemnitzer-modellaue-100.html
-
[3] Chemnitz tram-train passenger traffic doubles.https://www.railjournal.com/passenger/lightrail/chemnitz-tram-train-passenger-traffic-doubles/
-
[4] Durzyński Z., Pachołek M, Cichy R.: Conditions for using of trams on railway tracks sections in agglomeration communication in Poland. Materiały konferencyjne MET’2017. MATEC Web of Conferences 180, 03002 (2018)
-
[5] Durzyński Z., Pachołek M, Cichy R.: The premisses for adapting tram for driving on various types of track in an urban agglomeration. Pojazdy Szynowe 4/2017
-
[6] Durzyński Z.: Podstawy metody wyznaczania parametrów energooszczędnej jazdy pojazdów trakcyjnych na obszarach aglomeracyjnych. Pojazdy Szynowe 2011 nr 3 [7] Głos Wielkopolski. 10 października 2018
-
[8] Harkins J.: Oslo Effect2. Trams’ effective role in tackling urban air quality. Materiały Konferencyjne MET2017. Warszawa
-
[9] http://infotram.pl/alstom-citadis-dualis-tramwajdwusystemowy_more_49354.html
-
[10] http://monitoring.krakow.pios.gov.pl/danepomiarowe/automatyczne/stacja/16/parametry/2032-144-149-146-148-242-143-145/roczny/2019
-
[11] http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/content/annual_assessment_air_acceptable_level