-
1. Ambrósio J., Pombo J., Pereira M. et.al.: A computational procedure for the dynamic analysis of the catenary-pantograph interaction in high-speed trains, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, Vol. 50 (3), 2012, pp. 681-699.
-
2. Bryja D., Popiołek A.: Analiza drgań wieszara cięgnowego jako modelu kolejowej sieci trakcyjnej obciążonej ruchem pantografów, Journal of Civil Engineering, Environment and Architecture, t. 34, z. 64, nr 2, 2017, s. 177-190.
-
3. Bryja D., Popiołek A.: Analiza wpływu odległości między pantografami na drgania kolejowej sieci trakcyjnej, Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej, nr 25, 2017, s. 75-85.
-
4. Bryja D., Popiołek A.: Wstępna walidacja metody symulacji oddziaływania dynamicznego pomiędzy pantografem a siecią jezdną górną kolejowej trakcji elektrycznej, Przegląd Komunikacyjny, r. 72, nr 6, 2017, s. 21-27.
-
5. Bryja D., Prokopowicz D.: Dyskretno-ciągły model obliczeniowy sprzężonego układu dynamicznego: pantograf – napowietrzna sieć trakcyjna, Przegląd Komunikacyjny, R. 71, nr 5, 2016, s. 44-51.
-
6. Cho Y.H.: Numerical simulation of the dynamic responses of railway overhead contact lines to a moving pantograph, considering a nonlinear dropper, Journal of Sound and Vibration, No. 315, 2008, pp. 433-454.
-
7. Frýba L.: Dynamics of railway bridges, Academia Praha 1996.
-
8. Judek S., Karwowski K., Mizan M., et.al.: Modelowanie współpracy odbieraka prądu z siecią trakcyjną, Przegląd Elektrotechniczny, R. 91, nr 19, 2015, s. 248-253.
-
9. Kaniewski M.: Symulacja uniesienia przewodów jezdnych sieci trakcyjnej pod wpływem przejazdu wielu pantografów, Czasopismo Techniczne. Elektrotechnika, Wydawnictwo Polititechniki Krakowskiej, R. 108, z. 13, 2011, s. 143-153.
-
10. Langer J.: Dynamika budowli, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1980.