In the article entitled "Comparison of magnetic characteristics of new and used tires" the authors present the results of the past study of tire/ wheel magnetic field. Three measurements methods are shown, as well as the results of previously conducted research. Exploration ofthe literature of the subject allows to conclude that each tire has its own unique magnetic field pattern and that the magnetic field of radial tires is of low-frequency. The tires magnetic field depends on the ferromagnetic parts of the tires (e.g. bead wire, carcass, bead, steel belt) and the production process (transport by huge electromagnets in the factory and storage). The authors also describe the results of their own exploitation tests, which were carried out in the measuring device. A quantitative and qualitative analysis of one set of winter radial tires is presented. The research has shown how the magnetic flux of the new radial winter tires changes during exploitation.
W powyższej pracy pt. "Porównanie magnetyzmu opon zimowych nowych i eksploatowanych" przedstawiono rozwiązania innych autorów dotyczące badań magnetyzmu koła ogumionego. Zaprezentowano trzy metody pomiarowe oraz wyniki badań wcześniejszych autorów. Z przeprowadzonego rozeznania literaturowego można wnioskować, że każda opona ma niepowtarzalny wzór pola magnetycznego, pole magnetyczne opon radialnych jest niskoczęstotliwościowe. Na pole magnetyczne opon mają wpływ elementy ferromagnetyczne opon, proces produkcji (transport elektromagnesami w zakładzie produkcyjnym oraz magazynowanie). W dalszej części artykułu autorzy przedstawili swoje własne badania eksploatacyjne, przeprowadzone na zbudowanym do tego celu przyrządzie pomiarowym. Dokonali analizy ilościowej oraz jakościowej jednego kompletu opon radialnych. Badania przedstawiły jak zmienia się indukcja magnetyczna nowych opon radialnych podczas eksploatacji.