-
Brągiel J., Pedagogiczne credo Janusza Korczaka — prawo dziecka do szacunku (geneza, istota i realizacja we współczesnej szkole) [w:] Bińczycka J. (red.), „Korczakowskie dialogi”, Warszawa 1999.
-
Czyż E., Prawa i obowiązki ucznia w statutach szkolnych, „Dziecko Krzywdzone. Teoria, badania, praktyka”, nr 16(2).
-
Dąbrowska-Bąk M., Przemoc w szkole. Analiza wychowania opresyjnego, Poznań 1995.
-
Dyrdół M., Prawa ucznia: wiedza, opinie i doświadczenia gimnazjalistów. Badania własne, „Kultura — społeczeństwo — edukacja”, nr 1(3) 2013 Poznań.
-
Facebook, Statutawka, https://www.facebook.com/groups/statutawka/ [dostęp: 9 grudnia 2019 r.].
-
Facebook, Umarłe Statuty – o prawach ucznia, https://www.facebook.com/groups/statutawka.oryginalna/ [dostęp: 9 grudnia 2019 r.].
-
Facebook, Regulamin, https://www.facebook.com/legal/terms [dostęp: 9 grudnia 2019 r.].
-
Fudali R., Zadania nauczycieli wynikające z Konwencji Praw Dziecka [w:] Jakowicka M., Stech K. (red.), „Pedagogiczne aspekty Paktów Praw Człowieka i Konwencji Praw Dziecka — założenia i rzeczywistość”, Zielona Góra 2000.
-
Główny Urząd Statystyczny, Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2015/2016, https://stat.gov.pl/download/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5488/1/11/1/oswiata_i_wychowanie.pdf [dostęp: 7 sierpnia 2019 r.].
-
Górecka H., Górecka M., Ochrona praw dziecka w prawie międzynarodowym i jego realizacja w Polsce, „Q-Forum” 2001, Olsztyn—Kraków,