-
Olbrycht K., Wyzwania wobec kształcenia animatorów społeczno-kulturalnych, [w:] Dylematy animacji kulturalnej, red. J. Gajda, W. Żardecki, Lublin 2001.
-
Olbrycht K., O rehabilitację umiejętności w kształceniu animatorów społeczno-kulturalnych, [w:] Akademickie kształcenie animatorów i menedżerów kultury w Polsce. Koncepcje, doświadczenia, wyzwania, red. B. Jedlewska, Lublin 2006.
-
Olejarz M., Oczekiwania zielonogórskich studentów animacji kultury wobec uczelni, [w:] Kultura współczesna a wychowanie człowieka, red. D. Kubinowski, Lublin 2006.
-
Idzikowski B., Technologiczny i emancypacyjno-krytyczny model kształcenia animatorów kultury w Uniwersytecie Zielonogórskim, [w:] Akademickie kształcenie animatorów i menedżerów kultury w Polsce. Koncepcje, doświadczenia, wyzwania, red. B. Jedlewska, Lublin 2006.
-
Słowińska S., Projekt w animacji kultury, „Dyskursy Młodych Andragogów” 2008, t.9, red. M. Olejarz.
-
Illeris K., Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy teorii uczenia się, tłum. A. Jurgiel, Wrocław 2006.
-
Klein K., Lernen mit Projekten. In der Gruppe planen, durchführen, präsentieren, Mühlheim an der Ruhr 2008.
-
Szymański M.S., O metodzie projektów. Z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, Warszawa 2000.