-
Campbell, J. (1973). The Hero With a Thousand Faces. Princeton: Princeton University Press.
-
Chmielewska-Łuczak, D., Matkowski, C. (2007). Archetypiczna podróż bohatera w grach fabularnych. W: A. Surdyk, J. Szeja (red.), Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2 (s. 247–254). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
-
Chmielewska-Łuczak, D., Matkowski, C. (2008). Kilka uwag o NIEwchodzeniu w rolę. Homo Communicativus, 3(5), s. 199–211. Online: http://www.hc.amu.edu.pl/numery/5/chmiellumatk.pdf.
-
Drachen, A. (2009). Editorial. International Journal of Role-Playing, 1(1), s. 1. Online: http://marinkacopier.nl/ijrp/wp-content/uploads/2009/01/editorial.pdf.
-
Eco, U. (1994). Lector in fabula. Współdziałanie w interpretacji tekstów narracyjnych. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
-
Fulińska, A. (2004). De te fabula narrat. W: W. Bolecki, R. Nycz (red.), Narracja i tożsamość (I). Narracje w kulturze (s. 337–344). Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN.
-
Fulińska, A., Janicki, J. (2002). Wstęp do analizy strukturalnej gier fabularnych. Teksty Drugie, 13(6), s. 150–157.
-
Głowiński, M. (red.). (2004). Narratologia. Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
-
Grzybkowska, D. (2001). Remityzacyjny aspekt gier fabularnych ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury, nr 3, s. 125–132.
-
Grzybkowska, D. (2002). Naśladowanie i przemiana w RPG. ALBO albo. Problemy Psychologii i Kultury, nr 2, s. 134–142.