-
Alheit P., Podwójne oblicze całożyciowego uczenia się: dwie analityczne perspektywy „cichej rewolucji”, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2002, nr 2.
-
Bauman Z., Życie w pośpiechu, czyli wyzwania dla edukacji w epoce płynnej nowoczesności, [w:] Z. Bauman, Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, tłum. J. Konieczny, Kraków 2007.
-
Blumsztajn S., Okoński M., Robiliśmy niemożliwe, „Tygodnik Powszechny”, http://www.tygodnik.com.pl/kontrapunkt/59/blumsztajn.html, 29 kwietnia 2006.
-
Boniecki A., Tak, jak to dziś pamiętam, „Tygodnik Powszechny”, http://www.tygodnik.com.pl/kontrapunkt/59/boniecki.html, 29 kwietnia 2006.
-
Gribble D., Edukacja w wolności. W poszukiwaniu idealnego systemu kształcenia, Kraków 2005.
-
Illich I., Społeczeństwo bez szkoły, tłum. F. Ciemna, przedm. B. Suchodolski, Warszawa 1976.
-
Kuroń J., Działanie. Jeśli nie panujemy nad swoim życiem, ono panuje nad nami, Wrocław 2002.
-
Kuroń J., Polityka i odpowiedzialność, Londyn 1984.
-
Lipski J.J., KOR. Komitet Obrony Robotników – Komitet Samoobrony Społecznej, Warszawa 2006.
-
Malewski M., Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja” 2000, nr 1.