Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Adults remember items with shared contexts as occurring closer in time to one another than those associated with different contexts, even when their objective temporal distance is fixed. Such temporal memory biases are thought to reflect within‐event integration and between‐event differentiation processes that organize events according to their contextual similarities and differences, respectively...
Using landmarks and other scene features to recall locations from new viewpoints is a critical skill in spatial cognition. In an immersive virtual reality task, we asked children 3.5–4.5 years old to remember the location of a target using various cues. On some trials they could use information from their own self‐motion. On some trials they could use a view match. In the very hardest kind of trial,...
Recent studies suggest that the ability to use memories flexibly emerges gradually with development; however, the mechanistic changes that underlie this shift remain unknown. Participants aged 7-30 years encoded a series of related associations during functional magnetic resonance imaging (fMRI) scanning. We hypothesized that the comparatively more rigid memory behaviors characteristic of children...
Achievement in mathematics is predicted by an individual’s domain-specific factual knowledge, procedural skill and conceptual understanding as well as domain-general executive function skills. In this study we investigated the extent to which executive function skills contribute to these three components of mathematical knowledge, whether this mediates the relationship between executive functions...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.