Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
In the paper, the quasi-3D finite element method (FEM) and 3D FEM were both carried out to analyze the electromagnetic field of an axial field permanent magnet motor with iron core. Comparing the two results, an experience formula of the correction factor was derived. It can take account of the magnetic field end-effect of the motor. Based on the formula, the modified qusi-3D FEM results almost have...
In this paper, a new optimization method was used to improve the performance of the long linear motor in Germany TR08 maglev trains. The method analyzed the influence of the dimensions on the performances systematically by time stepping finite element method (FEM). And a series of the quasi-optimized design criteria were also obtained, which were proved to improve some characters of the motor under...
Virtual Instrument (VI) is an outcome with the development of computer technique, modern measuring and testing technique, and electronic instrument technique. It is a new vivid kind of measuring instrument with well outlook. Compared to the testing system of conventional rotary motor, the one of three-phase linear induction motor (LIM) is quite different with the measuring of thrust and normal force...
The large air gap linear induction motor (air gap length is greater than 10 mm) is well used in metro, light rail now, and also will have a nice future in Low-speed Maglev Vehicle. There are many differences between large air-gap linear induction motor and the small air-gap ones. It is necessary to do some research for the characteristics and driven technique of large air-gap linear induction motor...
The main principle of the linear generator in the Maglev was introduced in detail. Based on the dimensions of long stator motor in Germany TR08 Maglev, the variations of the electromotive force were highlighted along the motor's performances by the finite element method (FEM), such as currents, pole pitch and the air gap length. Then the curves of the amplitude of the electromotive force vs the rotor...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.