The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Literatura w różnorodny sposób odnosi się do wyjaśnienia pojęcia zmiana w organizacji – najczęściej jednak uważa się, że jest to przejście z jednego stanu do drugiego. W organizacjach odbywają się zmiany: strategiczne, organizacyjne, związane ze wzrostem firmy oraz jej rozwojem. Do zmian podchodzi się ze strony finansowej oraz organizacyjnej (Teoria E i Teoria O). Zmiany wdrażają menedżerowie zatrudnieni...
Artykuł stanowi drugą część efektów badań nad zjawiskiem dysonansu poznawczego. Zaprezentowano analizę tego zjawiska wśród młodzieży akademickiej. Zwrócono uwagę na udział zjawiska wśród respondentów, sposób reakcji na omawiane zjawisko oraz podjęto próbę identyfikacji zależności pomiędzy wyróżnionymi cechami ankietowanych.
Niniejszy artykuł zawiera pierwszą część efektów badań prowadzonych przez autorów nad zjawiskiem dysonansu poznawczego. W artykule podano charakterystykę tego zjawiska oraz opisano metodę badawczą, jaką zastosowano podczas podjętej próby analizy zjawiska dysonansu poznawczego, występującego wśród młodzieży akademickiej. Dalsza część artykułu zawiera wstępną charakterystykę próby badawczej, na której...
W publikacji autorzy poruszają tematykę nadawania nowej funkcji dawnym zakładom produkcyjnym. Skupiono się na powoływaniu funkcji turystycznej jako rozwiązaniu innowacyjnym wpływającym na przedsiębiorczość i konkurencyjność gminy na przykładzie miasta Zabrze.
Artykuł charakteryzuje elementy zarządzania wiedzą i innowacjami w turystyce na przykładzie turystyki industrialnej. Użytkowy wymiar podejmowanych zagadnień teoretycznych wynika z poparcia przytaczanych zagadnień przykładami zaczerpniętymi ze Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Autorzy zwracają uwagę na wzajemne przenikanie się wiedzy i innowacji oraz wskazują sposób zwiększenia dostępności...
Artykuł poświęcony jest zagadnieniu potrzeb turystycznych zgłaszanych przez jednostki edukacyjne oraz wpływowi, jaki mogą one wywierać na powstawanie nowych produktów turystycznych. Autorzy podejmują próbę rozpoznania potrzeb turystycznych wybranych jednostek edukacji podstawowej i ponadpodstawowej. Uzyskane w badaniu wyniki oraz analiza literatury przedmiotu poruszającej pozostałe aspekty wyjazdów...
Artykuł opisuje cykle życia, które mają bezpośrednie oddziaływanie na cykl życia przedsiębiorstwa. Ponadto podjęto w nim próbę zaznaczenia wzajemnych relacji między tymi cyklami w kontekście turystyki poprzemysłowej. Wynikiem ich analizy jest skonstruowanie modelu cyklu życia przedsiębiorstwa poszerzonego o funkcję turystyczną. W artykule wykorzystano metodę krytycznej analizy literatury przedmiotu,...
Niniejszy artykuł prezentuje ocenę sprawności komunikacji biur podróży z województwa śląskiego z ich potencjalnymi klientami. Ocenę uzyskano za pomocą internetowej ankiety zamaskowanej, ukierunkowując prowadzone badania na aspekt znaczenia komunikacji e-mailowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej i kreowaniu innowacyjnych kanałów dystrybucji usług turystycznych.
Artykuł ten poświęcony jest zagadnieniu wykorzystania nowoczesnych internetowych narzędzi gromadzenia danych, jako narzędzi marketingowych wspomagających zarządzanie cyklem życia produktu. Autorzy dokonują analizy i wyboru optymalnego narzędzia ankietyzacji, biorąc pod uwagę potrzeby menedżera przedsiębiorstwa.
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.