The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Celem badań było przedstawienie zagadnienia aktywności turystycznej Polaków. Z dostępnych badań wynika, że udział mieszkańców wsi w wyjazdach turystycznych jest mniejszy niż w przypadku mieszkańców miast. Wykorzystano dane wtórne oraz wyniki badań własnych prowadzonych wśród mieszkańców wsi. Stwierdzono, że liczba wyjazdów turystycznych z roku na rok zwiększa się, mieszkańcy wsi wyjeżdżają najczęściej...
Celem badania było zdiagnozowanie i ocena, czy niewypłacalność przedsiębiorstw sektora prywatnego (ze szczególnym uwzględnieniem sektora małych i średnich przedsiębiorstw oraz sektora rolnego) można oceniać z wykorzystaniem poziomu przychodów ze sprzedaży. W analizach panelowych małych i średnich przedsiębiorstw uwzględniono dane z lat 2007-2011 dla 451 przedsiębiorstw (łącznie 2255 obserwacji), a...
Opracowanie jest próbą oceny stanu obecnego rozwoju agroturystyki w Polsce oraz na tej podstawie określenia kierunków jej rozwoju. W artykule przedstawiono liczbowo stan obecny dotyczący liczebności kwater agroturystycznych oraz uwarunkowania tego stanu. Opierając się na Dokumencie Rządowym wskazano na konieczność wspierania rozwoju agroturystyki bazując na wysokiej atrakcyjności turystycznego potencjału...
Celem artykułu jest ukazanie zagadnienia potrzeby budowania relacji z klientem w działalności agroturystycznej. W obecnych czasach budowanie relacji z klientem stanowi podstawę funkcjonowania przedsiębiorstw. Dotyczy to również działalności agroturystycznej. Analizę przedstawiono w oparciu o badanie ankietowe przeprowadzone w grupie 50 gospodarstw agroturystycznych. W wyniku przeprowadzonych badań...
Opracowanie jest próbą określenia roli władz lokalnych w rozwoju agroturystyki. W artykule przedstawiono instrumenty bezpośredniego i pośredniego oddziaływania władz gminy na rozwój gospodarstw agroturystycznych. Główną rolą władz lokalnych jest promocja gminy za pomocą różnych instrumentów: media, Internet, foldery, gazetki itp. Kolejna grupa działań, które należy podejmować w gminie to działania...
Głównym celem opracowania jest zaprezentowanie zagadnienia turystyki uzdrowiskowej wśród mieszkańców wsi na przykładzie uzdrowisk nizinnych w Ciechocinku i Konstancinie. W opracowaniu wykorzystano wyniki badań przeprowadzonych w 2013 roku w uzdrowiskach Ciechocinek oraz Konstancin Zdrój. Ogółem przeanalizowano 110 ankiet. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdzono, iż mieszkańcy wsi jako cele wyjazdu...
Celem badań było przedstawienie agroturystyki jako formy działalności przedsiębiorczej na bazie gospodarstwa rolnego. Badania przeprowadzono w latach 2007-2010 w grupie 50 gospodarstw agroturystycznych działających w województwie warmińsko-mazurskim z wykorzystaniem kwestionariusza wywiadu. Większość gospodarstw agroturystycznych ma niepowtarzalny charakter, o czym może przesądzać typ gospodarstwa,...
Zaprezentowano zalety i wady jednej z metod wykorzystywanej do pomiaru jakości usług agroturystycznych. Jakość i sposoby jej pomiaru mają szczególne znaczenie w turystyce i agroturystyce, ponieważ dzięki uzyskanym wynikom możemy udoskonalić usługę. Analizując metodę SERVQUAL zwrócono szczególną uwagę na specyfikę usług agroturystycznych.
Zaprezentowano przyjazdy cudzoziemców do Polski, cele tych podróży, motywy a także zwrócono uwagę na wydatki turystów zagranicznych w Polsce. W artykule poddano analizie dane pochodzące z badań Instytutu Turystyki, które przeprowadzano w 2005 i w 2006 roku.
W artykule zaprezentowano znaczenie jakości w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwie turystycznym. Jakość zarządzania, w tym strategicznego, uznano jako warunek sprawnej i skutecznej realizacji celów przedsiębiorstwa. Jako sposób na osiągnięcie najwyższej jakości zarządzania wskazano na filozofię TQM. Analizując to podejście zwrócono uwagę na znaczenie ludzi i kultury organizacyjnej w poprawie...
Zaprezentowano przyjazdy cudzoziemców do Polski, cele tych podróży, motywy a także zwrócono uwagę na wydatki turystów zagranicznych w Polsce. W artykule poddano analizie dane pochodzące z badań Instytutu Turystyki, które przeprowadzano w 2005 i w 2006 roku.
Zaprezentowano prognozy ruchu turystycznego do roku 2010 uwzględniając przyjazdy turystów do Polski, ze szczególnym uwzględnieniem przyjazdów turystów z krajów Unii Europejskiej w latach 1994-2005. Przedstawiono także wpływy z tytułu przyjazdów cudzoziemców w tych latach wraz z prognozą do 2010 roku. Przeanalizowano wyjazdy zagraniczne Polaków. W artykule poddano też analizie dane pochodzące z badań...
Przedstawiono zagadnienie aktywności turystycznej Polaków ze szczególnym uwzględnieniem mieszkańców wsi, biorąc pod uwagę różne cele i motywy tych podróży. Przedstawiono także dynamikę uczestnictwa Polaków w wyjazdach turystycznych w latach 2003-2005.
Zaprezentowano prognozy ruchu turystycznego do roku 2010 uwzględniając przyjazdy turystów do Polski, ze szczególnym uwzględnieniem przyjazdów turystów z krajów Unii Europejskiej w latach 1994-2005. Przedstawiono także wpływy z tytułu przyjazdów cudzoziemców w tych latach wraz z prognozą do 2010 roku. Przeanalizowano wyjazdy zagraniczne Polaków. W artykule poddano też analizie dane pochodzące z badań...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.