Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The need of answer clustering and fusion in a userinteractive question answering (QA) system is identified and its user interface and enabling technology are presented in this paper. This function aims to help a user to efficiently browse all the answers and find the correct answer to a specific question by clustering answers into groups and providing a representative (fused) answer for each group...
In this paper, we propose a user reputation model and use it for a user-interactive question answering system. It combines the social network analysis approach and the user rating approach. Social network analysis is applied to analyze the impact of participant users?? relations to their reputations. User rating is used to acquire direct judgment of a user??s reputation based on other users?? experiences...
The efficacy of pattern-based question answering system is mostly determined by the size of the semantic pattern base and the expression capability of the semantic patterns. We find that the expression capabilities of semantic patterns are determined by their instantiation degrees. Hence, we propose an evaluation strategy named Semantic Identifiability Inverse Pattern Universality (SIIPU), using which...
A new semantic pattern is proposed in this paper, which can be used by users to post questions and answers in user-interactive question answering (QA) system. The necessary procedures of using semantic pattern in a QA system are also presented, which include question structure analysis, pattern matching, pattern generation, pattern classification and answer extraction. A user interface of using semantic...