Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Is it possible to design robots of the future so that they can enhance people's creative endeavors? Forty-eight young adults were asked to produce their most creative ideas in a small Zen rock garden in a laboratory setting. Participants were randomly assigned to one of two conditions. In one condition, the robot Robovie (through a Wizard of Oz interface) encouraged participants to generate creative...
Robots will increasingly take on roles in our social lives where they can cause humans harm. When robots do so, will people hold robots morally accountable? To investigate this question, 40 undergraduate students individually engaged in a 15-minute interaction with ATR's humanoid robot, Robovie. The interaction culminated in a situation where Robovie incorrectly assessed the participant's performance...
In recent work, ??interaction patterns?? have been proposed as a means to characterize essential features of human-robot interaction. A problem arises, however, in knowing whether the interaction patterns generated are valid. The same problem arises when researchers in HRI propose other broad conceptualizations that seek to structure social interaction. In this paper, we address this general problem...
This study investigated children's reasoning about and behavioral interactions with a computationally sophisticated robotic dog (Sony's AIBO) compared to a live dog (an Australian Shepherd). Seventy-two children from three age groups (7–9 years, 10–12 years, and 13–15 years) participated in this study. Results showed that more children conceptualized the live dog, as compared to AIBO, as having physical...
This study investigated whether a robotic dog might aid in the social development of children with autism. Eleven children diagnosed with autism (ages 5–8) interacted with the robotic dog AIBO and, during a different period within the same experimental session, a simple mechanical toy dog (Kasha), which had no ability to detect or respond to its physical or social environment. Results showed that,...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.