The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
The main goal of this paper is to point out the awareness and activity of young consumers in the area of collaborative activities and to indicate what factors condition such attitudes and behaviours. The study performed has comparative character and was conducted on the group of active user of one of the forms of collaborative consumption and on the control group with a use of questionnaire. Results...
The main goal of this work was to evaluate the influence of the advertising of dairy products on consumer behaviour on the specific market. The objective was completed based on the primary data from a research carried out on a sample of 550 interviewees. The study revealed that examined sample differed in sensitivity to advertising messages depending on the level of consumption. The effectiveness...
Celem niniejszej pracy było wyodrębnienie typów zachowań oszczędnościowych młodych Gruzinów - mieszkańców Tbilisi. Cel został zrealizowany z wykorzystaniem danych pierwotnych pochodzących z badań ankietowych prowadzonych w Gruzji. Za pomocą analizy skupień wyróżniono trzy typy zachowań istotnie różniące się między sobą strategiami w zakresie podejścia do oszczędności. Badania wykazały, że wśród młodych...
Celem artykułu była ocena stopnia, w jakim znajomość znaków ekologicznych przez konsumentów wiąże się z ich opiniami i dokonywaniem zakupów produktów ekologicznych. Do realizacji postawionego celu przeprowadzono badanie kwestionariuszowe na grupie młodych konsumentów. Rezultaty wskazują na istotną zależność między deklarowaną znajomością znaków ekologicznych a wykorzystywaniem tych informacji w trakcie...
W artykule zaprezentowano dane na temat spożycia produktów mleczarskich z podziałem na kategorie produktowe. Dokonano także analizy czynników kształtujących spożycie produktów mleczarskich z uwzględnieniem charakterystyki konsumentów zidentyfikowanych na podstawie badań własnych. Artykuł kończy podsumowanie ze wskazaniem kierunków działań dla przedsiębiorstw z branży mleczarskiej.
Przedstawiono skuteczność reklamy produktów mleczarskich i jej wpływ na zachowania konsumenckie. Na podstawie danych empirycznych skonstruowano modele skuteczności reklamy. Wykazano, że odmienne elementy reklamy oddziałują na konsumentów przy zakupie produktów mleczarskich. Zaobserwowano także różnice we wpływie poszczególnych elementów reklamy na zachowania konsumentów pogrupowanych ze względu na...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.