Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
(Design decisions for a critical thinking curriculum for Engineering students serves as a point of departure to briefly describe an under-appreciated reason to emphasize critical thinking in Engineering programs. An increasing focus on the role of context, environment and systems in shaping human judgement means that engineers should be especially aware of the propensity for designs and implementations...
Critical thinking is often taught with some emphasis on categories and operations of cognitive biases. The underlying thought is that knowledge of biases equips students to reduce them. The empirical evidence, however, doesn’t provide much support for this thought. We have previously argued that the emphasis on debiasing in critical thinking education is worth preserving, but in light of a more explicit...
False polarization (FP) is an interpersonal bias on judgement, the effect of which is to lead people in contexts of disagreement to overestimate the differences between their respective views. I propose to treat FP as a problem of applied social epistemology—a barrier to reliable belief-formation in certain social domains—and to ask how best one may debias for FP. This inquiry leads more generally...
An influential idea in the epistemology of testimony is that people often acquire justified beliefs through testimony, in contexts too informationally poor for the justification to be evidential. This has been described as the Scarcity of Information Objection (SIO). It is an objection to the reductive thesis that the acceptance of testimony is justified by evidence of general kinds not unique to...
The context or manner of an utterance can alter or nullify the speech‐act that would normally be performed by utterances of that sort. Coercive contexts have this effect on some kinds of seeming assertions: they end up being non‐assertoric, and are merely capitulations. An earlier version of this view is clarified, defended, and extended partly in response to a useful critique by Roy Sorensen. I examine...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.