Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Human intentions are internal processes that can be deduced by observation of their resulting actions. Hence, an observation-based model of human intention is needed. The Jordan model of human intention in traffic is presented and applied on empirical data for two different intentions: driver’s braking intention and pedestrian’s crossing intention. The analysis shows that the behavior postulated within...
Fault prediction on high quality industry grade software often suffers from strong imbalanced class distribution due to a low bug rate. Previous work reports on low predictive performance, thus tuning parameters is required. As the State of the Art recommends sampling methods for imbalanced learning, we analyse effects when under- and oversampling the training data evaluated on seven different classification...
This paper focuses on the detection of pedestrian crossing intention to improve the situation awareness for autonomous driving in urban environments. A new definition of pedestrian crossing intention is discussed, which allows self-driving vehicles to identify pedestrians, whose intended actions are relevant for the own behavior planning, at an early stage. We propose a context-based feature descriptor...
In urban environments traffic safety is primarily determined by the successful interaction between road users. In order to define behavioral requirements for future autonomous vehicles, an understanding of these interactions is needed. Therefore this paper analyzes the interaction between drivers and pedestrians at crosswalks from both the driver's and the pedestrian's perspective. A study with driving...
Falling down and not managing to get up again is one of the main concerns of elderly people living alone in their home. Robotic assistance for the elderly promises to have a great potential of detecting these critical situations and calling for help. This paper presents a feature-based method to detect fallen people on the ground by a mobile robot equipped with a Kinect sensor. Point clouds are segmented,...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.