Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Many studies had been made on optimization problems related to the maintenance operation works in the railway world. In this paper, we focus on lesser-known type of these problems. Here, the maintenance is already scheduled and the infrastructure manager can only change the train timetables and the routing. This problem is not well treated in the literature. In this work, we define the problem and...
We deal here with the static version of decisional model related to real time monitoring of a DARP (Dial and Ride) system which involves, on a closed industrial site, small electrical autonomous vehicles. Because of technological issues, we focus on reliability, and propose a model which assigns requests to vehicles while minimizing Load/Unload transactions. We study this model through both a Branch/Price...
We address here a large scale routing and scheduling transportation problem, through introduction of a flow model designed on a dynamic network. We deal with this model while using a master/slave decomposition scheme, and testing the behavior on this scheme of both a GRASP algorithm and a Genetic algorithm.
The Dial-a-Ride Problem (DARP) models an operation research problem related to the on demand transport. This paper introduces one of the fundamental features of this type of transport: the robustness. This paper solves the Dial-a-Ride Problem by integrating a measure of insertion capacity called Insertability. The technique used is a greedy insertion algorithm based on time constraint propagation...
This paper deals with the Dial and Ride Problem (DARP), while using randomized greedy insertion techniques together with constraint propagation techniques. Though it focuses here on the static version of Dial and Ride, it takes into account the fact that practical DARP has to be handled according to a dynamical point of view, and even, in some case, in real time contexts. So, the kind of algorithmic...
This paper describes the way a multi-item, multi-plant Lot-Sizing problem with transfer costs and capacities may be reformulated according to a multi-commodity flow formalism, and decomposed, through Lagrangean Relaxation, into a master Facility Location problem and a slave Minimal Cost Multi-commodity Flow problem. This decomposition framework gives rise in a natural way to the design of a relax/project...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.