Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
In this paper, we proposed the learning resource ontology(LRO) models to formally describe learning content and learning context, respectively. In addition to utilizing the models to formally describe content, we also derived ontological relation between the content and context at semantic level. Furthermore, we have built a semantic similarity algorithm to measure the similarity between ontologies...
As mobile technologies become widespread, teachers and students will be increasingly mobile, using more portable devices and interacting with computationally-enhanced learning environment. In this paper, we proposed a personalized knowledge service framework for mobile learning to adapt knowledge to different learners, leveraging Semantic Web Services in support of context awareness. This includes...
The paper studies "equality" in XML model decomposition. XML IFD, TFD, AFD and MVD are proposed. According to complexity of these FDs, four XML normal forms are presented. FD maintenance and lossless join decomposition of DTD are defined to analyze "equality" of decomposition. Four lossless algorithms are proposed to decompose DTD into some XML normal form and validity of these...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.