Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
Tourists need advice about what to do in their trips. Bearing in mind the wide adoption and influence of social technologies from Web 2.0, we propose a tourism recommender system that offers tourist packages with two features: (i) they include the attractions and activities that best match the users' preferences, which are inferred from their profiles in social networks, and (ii) these packages have...
This paper presents the prediction of TV station ratings considering the user's profile of its audience, received from their settop boxes. It is based on a TV content recommender for groups that uses multidimensional classifications following the TV-Anytime approach. Two applications are presented in order to maximize ratings: an algorithm to configure the TV program schedule of a TV station, and...
Recommender systems have proven to be an effective response to the information overload problem, by identifying items the users may be interested in. Trust and reputation are being increasingly incorporated in collaborative recommender systems in order to improve their accuracy and reliability, using network structures in which nodes represent users and edges represent trust statements. However, current...
The implantation of the European Higher Education Area pursues a profound renewal of the teaching methodologies, emphasizing the role of ICTs to enable possibilities of continuous, lifelong learning. We describe a pioneering project in the application of Interactive Digital TV technologies to higher education, as a means to facilitate the understanding of concepts taught at the Telecommunication Engineering...
Distance learning has developed greatly in recent years, and several major technological approaches have been defined. One of these is t-learning, that is, the provision of educational services over Interactive Digital TV. In this paper, we present a Java-based software architecture for the development of distributed t-learning applications and services, based on freely available technologies. The...
Podaj zakres dat dla filtrowania wyświetlonych wyników. Możesz podać datę początkową, końcową lub obie daty. Daty możesz wpisać ręcznie lub wybrać za pomocą kalendarza.