The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
W niniejszym opracowaniu omówiono uwarunkowania rynku mięsa w Polsce oraz ukazano na tle rynku mięsa funkcjonowanie rynku wołowiny. Rynek wołowiny w ostatnich latach staje się powoli rynkiem zmarginalizowanym na rynku wewnętrznym m.in. ze względu na malejące znaczenie spożycia wołowiny w całym bilansie mięsa w Polsce. Coraz większe znaczenie odgrywa rynek drobiu, zarówno po stronie podaży, jak i popytu...
Przedstawiono i omówiono różne formy sprzedaży detalicznej, za pomocą których można dokonywać sprzedaży produktów żywnościowych. Do produktów żywnościowych zalicza się typowe artykuły żywnościowe oraz napoje bezalkoholowe. Najbardziej rozpowszechnioną formą sprzedaży produktów żywnościowych w Polsce jest sprzedaż sklepowa oraz sprzedaż pozasklepowa, do której zalicza się sprzedaż targowiskową i bazarową...
Rynek mięsa w Polsce jest jednym z ważniejszych rynków rolnych. Produkcja mięsa ulega w czasie pewnym wahaniom, które zależą m.in. od wielkości i struktury spożycia mięsa oraz od wysokości cen skupu żywca i poziomu cen detalicznych mięsa i jego przetworów. Rynek mięsa w Polsce nie jest jednorodny. Zmiany gospodarcze zachodzące w ciągu ostatnich dwudziestu lat doprowadziły do wyraźnego wyodrębnienia...
Rynek mięsa w Polsce jest jednym z ważniejszych rynków rolnych. Produkcja mięsa ulega w czasie pewnym wahaniom, które zależą m.in. od wielkości i struktury spożycia mięsa oraz od wysokości cen skupu żywca i poziomu cen detalicznych mięsa i jego przetworów. Rynek mięsa w Polsce nie jest jednorodny. Zmiany gospodarcze zachodzące w ostatnich dwudziestu latach doprowadziły do wyraźnego wyodrębnienia się...
Rynek mięsa w Polsce nie jest jednorodny. Zmiany gospodarcze zachodzące w ciągu ostatnich dwudziestu lat doprowadziły do wyraźnego wyodrębnienia się rynku żywca i mięsa, a w jego obrębie kilku subrynków: żywca wołowego i cielęcego, żywca wieprzowego, drobiu i innych. W Polsce występuje regionalne zróżnicowanie produkcji mięsa spowodowane tradycją, uwarunkowaniami rynkowymi i pozarynkowymi. W artykule...
Rynek mięsa w Polsce nie jest jednorodny. Zmiany gospodarcze zachodzące w ciągu ostatnich dwudziestu lat doprowadziły do wyraźnego wyodrębnienia się rynku żywca i mięsa, a w jego obrębie kilku subrynków: żywca wołowego i cielęcego, żywca wieprzowego, drobiu i innych. Celem opracowania było określenie uwarunkowań rozwoju rynku mięsa, tj. wskazanie podstawowych obszarów, które w sposób bezpośredni i...
Celem opracowania było wskazanie wpływu integracji z Unią Europejską na stan rynku wołowiny w Polsce. Analizę przeprowadzono w oparciu o dane dotyczące pogłowia bydła i produkcji żywca wołowego za lata 2004-2008, zmian w handlu detalicznym w latach 1991-2008 oraz zmian cen w okresie 2004-2008.
Celem opracowania było wskazanie wpływu integracji z Unią Europejską na stan rynku wołowiny w Polsce. Analizę przeprowadzono w oparciu o dane dotyczące pogłowia bydła i produkcji żywca wołowego za lata 2004-2008, zmian w handlu detalicznym w latach 1991-2008 oraz zmian cen w okresie 2004-2008.
Podjęto próbę krótkiego omówienia konkurencyjności na międzynarodowym rynku mięsa, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji na rynku wołowiny. Konkurencyjność jest pojęciem szeroko rozumianym. Obejmuje zagadnienia zarówno w makro-, jak i w mikroskali. Może dotyczyć rywalizacji całych gospodarek narodowych, a także odnosić się do konkurencyjności branż, sektorów i przedsiębiorstw na terenie danego kraju,...
Konkurencja jest wszechobecna w życiu gospodarczym i społecznym, chociaż nie zawsze jest to uświadomione, ale wszystkie podmioty, które występują na rynku ze sobą konkurują. Konkurencja dotyczy produktów finalnych, pojawiających się na rynku i wiążących cząstkę ogólnego popytu, ale również czynników wytwórczych. Problematyka kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i gospodarstw w agrobiznesie...
W związku z integracją Polski z Unią Europejską poprawiła się opłacalność chowu bydła w celu produkcji wołowiny. Stwarza to perspektywy rozwoju rynku, przy wykorzystaniu istniej ącej przewagi konkurencyjnej. Wspieranie rynku wołowiny po integracji Polski z Unią Europejską odbywa się zarówno bezpośrednio, na poziomie pierwotnego producenta wołowiny, tzn. rolnika oraz na poziomie rynkowym (np. interwencja...
Integracja Polski z Unią Europejską spowodowała znaczne zmiany na wielu rynkach branżowych. Wpłynęła w dużym stopniu zarówno na stronę popytu, jego strukturę i wielkość, ale przede wszystkim wywarła ogromny wpływ na stronę podaży na wszystkich rynkach, w tym zwłaszcza na rynkach rolnych. Rynkiem, na który integracja wywarła największy wpływ, jest rynek wołowiny i cielęciny. Jest to jeden z najbardziej...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.