The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Failure modes and effects analysis (FMEA) is commonly used by organizations for the assessment of the risks associated with the planned production, construction and manufacturing. The application of this method allowed to determine the importance of the malfunctions and failures by point estimating, taking into consideration such criteria as: I –importance of defects, R –risk and D –detectability...
W artykule przedstawiono założenia obowiązującego od dnia 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO). Omówiono także zmiany, które Rozporządzenie to wprowadziło,...
Zjawisko innowacji na ogół jest rozumiane jako wprowadzanie czegoś nowego lub ulepszanie w jakimś obszarze, którym mogą być konkretne działania i procesy, idee i pojęcia, zwyczaje i normy postępowania i zachowania w różnych dziedzinach i sytuacjach życia gospodarczego i społecznego. Zmiany systemowe, które dokonują się w Polsce od kilkunastu lat mają istotny wpływ zarówno na przedsiębiorstwa, jak...
W artykule przedstawiono problem czasu trwania postępowań sądowych oraz nieprawidłowości stosowanych mierników. Celem artykułu była identyfikacja czynników wpływających na przebieg postępowania sądowego oraz klasyfikacja sędziów ze względu na te czynniki. Przeprowadzono badania jakościowe w zakresie budowy modelu kompleksowego ujęcia czynników wpływających na przebieg postępowania sądowego oraz badania...
Istota zarządzania publicznego, w odróżnieniu od pojęcia zarządzania, nie jest przykładem jednomyślności badaczy w jej definiowaniu. Problemy wynikają z trudności dookreślenia zarówno przedmiotu, jak i podmiotów zarządzania. W artykule podjęto problematykę aplikacji podejścia procesowego w zarządzaniu organizacjami publicznymi, ze szczególnym uwzględnieniem sądownictwa powszechnego. Celem artykułu...
W artykule przedstawiono proces projektowania sieci logistycznej w zakresie wyboru centrum dystrybucji metodą środka ciężkości. Celem artykułu była analiza struktury sieci dystrybucji przedsiębiorstwa specjalizującego się w usługach logistycznych, mająca na celu ocenę przydatności istniejących rozwiązań pod kątem wdrażanego projektu obsługi nowego klienta – przedsiębiorstwa dostarczającego surowce...
W artykule dokonano identyfikacji czynności sekretarskich wspólnych i odrębnych dla poszczególnych wydziałów sądów powszechnych oraz zaproponowano ustalenie miary obciążenia pracowników biurowych. W treści artykułu zawarto również zalecenia dotyczące standaryzacji pracy sekretariatów.
W dobie gospodarki otwartej szczególnie ważne stają się rozwiązania, które pozwalają na redukcję kosztów działalności, poprawę efektywności procesów i wypracowanie dobrej pozycji konkurencyjnej. Ma to także znaczenie w logistyce, zwłaszcza w działaniach związanych z gospodarką magazynową. Zadowolenie klientów wymaga skoordynowanych działań marketingowych i oferowanej mu przez logistykę maksymalizacji...
Celem artykułu była identyfikacja czynników ryzyka oraz pomiar stopnia ich występowania w procesach przepływu informacji w jednostkach samorządowych, na przykładzie wybranych gmin województwa opolskiego. Dokonano analizy występujących czynników ryzyka w odniesieniu do ośmiu wyodrębnionych procesów realizowanych w wybranych podmiotach badawczych.
Celem artykułu była analiza zastosowania procedury relokacji grup asortymentowych w magazynie przedsiębiorstwa działającego w branży oświetleniowej. W artykule przedstawiono założenia, przebieg oraz wyniki analizy ABC liczby pobrań 208 wybranych produktów oferowanych przez badane przedsiębiorstwo. Zaproponowano relokację produktów wraz ze wskazaniem korzyści związanych ze skróceniem czasu realizacji...
Badania prowadzone w wielu krajach wskazują, że czas trwania postępowania sądowego jest krótszy, a liczba zakończonych spraw jest wyższa w państwach, które wydają znaczną część budżetu na digitalizację i gdzie poziom kompetencji cyfrowych w populacji jest wyższy, z powodu większej możliwości skorzystania z nowych instrumentów technologicznych. Celem artykułu było przedstawienie wybranych rozwiązań...
W artykule przeanalizowano zagadnienia dotyczące gospodarki magazynowej, wykorzystania infrastruktur magazynowej i manipulacyjnej oraz zagospodarowania przestrzeni magazynowej w zakresie realizowanych procesów w magazynie wybranego marketu budowlanego DIY (ang. Do-It-Yourself). Z wykorzystaniem takich narzędzi, jak mapa procesu oraz karta przebiegu czynności przeprowadzono analizę procesu kompletacji...
This article presents the characterization of creative clusters on the background of the development of clusters in Poland. The obtained research results are the effect of analysis on thorough inventory of clusters in Poland, which took place with the participation of the author. The description has been made in five basic areas: the number of clusters, year of creation, number and structure of cluster...
Celem artykułu było zaproponowanie usprawnienia procesu kompletacji w hurtowni działającej w branży elektrotechnicznej, które polegało na zaprojektowaniu systemu kodów lokalizacji produktów. Dokonano pomiarów czasów poszczególnych czynności wykonywanych podczas realizacji zamówienia klienta oraz ustalono korelację między liczbą pozycji asortymentowych w realizowanym zamówieniu a czasem trwania czynności...
W artykule przedstawiono wybrane przykłady innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych w europejskich systemach sądowych w sprawach cywilnych w odniesieniu do inercji instytucjonalnej, przejawianej przez środowiska branżowe. W ostatnich latach coraz więcej państw członkowskich UE wprowadza zmiany w prawie, pozwalające na wykorzystywanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w postępowaniach...
W artykule zaprezentowano odniesienie funkcjonowania i rozwoju sieci do założeń teorii wzrostu endogenicznego, ze wskazaniem przykładów sieci spełniających założenia równowagi koordynacyjnej w ujęciu G.M. Hodgsona. Przedstawiono także wybrane przykłady sieci międzyorganizacyjnych, które występują w Japonii, Chinach i Korei Południowej.
W artykule przedstawiono wyniki ankiety dotyczące poziomu relacji dostawca – firma – klient przeprowadzonej na wybranej próbie przedsiębiorstw. Przeprowadzone badanie ankietowe oraz pogłębione wywiady bezpośrednie pozwoliły na opracowanie algorytmu zarządzania relacjami z dostawcami oraz optymalizacji procesu realizacji dostaw, który spełniałby oczekiwania badanych przedsiębiorstw. Celem artykułu...
W artykule przedstawiono wstępne etapy projektowania sieci logistycznej, jako przygotowanie do lokalizacji własnego punktu dystrybucji metodą środka ciężkości. Na podstawie udostępnionych materiałów dokonano analizy badanego przedsiębiorstwa – wiodącego producenta produktów drewnopochodnych – w zakresie stosownych strategii działania oraz zasad współpracy w łańcuchu dostaw, co pozwoliło na określenie...
W artykule przedstawiono przykład lokalizacji własnych punktów dystrybucji metodą środka ciężkości. Na podstawie przeprowadzonej w artykule „Analiza potrzeb w obszarze dystrybucji jako etap projektowania sieci logistycznej na przykładzie wybranego producenta produktów drewnopochodnych” analizy badanego przedsiębiorstwa – wiodącego producenta produktów drewnopochodnych – w zakresie stosownych strategii...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.