The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Rynek uczelni w Polsce jest bardzo zdywersyfikowany. Strategie marketingowe oparte tylko na działaniach reklamowych i promocyjnych są niewystarczające. Budowania przewagi konkurencyjnej wymaga nawiązywania głębszych relacji szczególnie z głównymi interesariuszami – studentami. Nawiązanie relacji jest możliwe dzięki wykorzystaniu mediów społecznościo-wych popularnych w młodym pokoleniu. Autorka przeprowadziła...
Culture in an organisation, also in university, is under the impact of numerous factors resulting from both external and internal environment. The characteristic features of organisational culture include: an organisational scenario, philosophy on which the organisation's policy is based, the core of the values which determine the company's philosophy and mission, organisational climate, attitude...
Postęp technologiczny oraz zmieniające się podejście do uczelni wyższych powodują, że zastosowanie różnych metod i narzędzi sztucznej inteligencji, w tym chatterbotów, ma coraz większe znaczenie. Wykorzystanie tych narzędzi na uczelniach wyższych otwiera nowe perspektywy ich rozwoju. W artykule przedstawiono wyniki przeprowadzonej analizy dotyczącej zastosowania chatterbotów na wybranych przykładach...
The success of organizations depend more and more on their ability and willingness to innovate. The very development of innovative products or technologies does not guarantee market success. Product commercialization requires the undertaking of marketing activities. For new technologies and products, the most effective solution is to develop brand image through public relations, in particular media...
W artykule zaprezentowano podejście do komunikacji marketingowej w kontekście procesów komercjalizacji technologii i produktów w odniesieniu do przedsiębiorstw, rozumianą jako złożony proces istotnego wzmocnienia w budowaniu właściwych relacji, w ramach procesów transferu technologii i tworzenia innowacji. Wysoką przydatność działań marketingowych można szczególnie dostrzec w obszarze dyfuzji innowacji...
Miasto, które chce odnieść sukces rynkowy, musi komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami, czego efektem będzie ukształtowanie się określonego wizerunku w jego otoczeniu. Rozwój nowych mediów oraz zmiany kulturowe związane z technologią Web 2.0, zmieniają również sposoby i narzędzia komunikacji wykorzystywane przez miasta. Portale społecznościowe dają ogromne możliwości rozprzestrzeniania...
Artykuł prezentuje współczesną rolę marketingową i społeczną dwóch instrumentów komunikacji marketingowej: reklamy i public relations. W artykule omówiono podstawowe wyróżniki każdego z tycłi narzędzi, a także przedstawiono podobieństwa i różnice. Artykuł kończy zestawienie najważniejszycłi czynników wskazujących na większą rolę public relations od reklamy.
Pozarządowe organizacje non profit nie mogą działać bez zaufania społecznego. Uzależnione od funduszy publicznych i prywatnych sponsorów muszą dbać o swój wizerunek. Działania public relations, a szczególnie dobre kontakty z mediami mogą zwiększyć akceptację społeczną i zapewnić pozytywny wizerunek organizacji.
W obecnej sytuacji rynkowej uczelnie wyższe stają przed wyzwaniem sprostania coraz liczniejszej konkurencji. W tej sytuacji wizerunek uczelni jest elementem w dużej mierze decydującym o pozycji rynkowej i szansach na przetrwanie i rozwój. Dbałość o image organizacji staje się więc obowiązkiem każdej uczelni. W budowie tego wizerunku ważne są działania public relation.
Poniższa praca zajmuje się rolą jaką public relations pełni w komunikacji marketingowej. Ponieważ jest to obszar stosunkowo mało znany, poruszone kwestie teoretyczne mają przybliżyć tematykę PR. Public relations ma duże znaczenie w kształtowaniu pozytywnego wizerunku organizacji oraz tworzeniu zaufania społecznego do firmy. W pracy ujęto problemy związane z umiejscowieniem PR wśród innych działań...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.