The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Celem artykułu jest analiza wybranych problemów moralnych związanych z migracjami i polityką migracyjną. Kwestia migracji, z którymi nie wiąże się ryzyko zagrożenia terrorystycznego oraz kwestia migracji, z którymi takie ryzyko jest związane, dyskutowane są oddzielnie.
Artykuł ten stanowi pierwszą cześć eseju poświęconego roli komunikacji społecznej w rozwoju demokracji. Poświęcony jest pojęciu demokracji oraz rozmaitym wartościom, które wiążą się z demokracją. Wartości te – zdaniem autorów – najpełniej realizują się w partycypacyjnej demokracji deliberatywnej.
Artykuł ten stanowi drugą cześć eseju poświęconego roli komunikacji społecznej w rozwoju demokracji. Jakość komunikacji społecznej jest podstawowym warunkiem rozwoju partycypacyjnej demokracji deliberatywnej. Oprócz konkretyzacji tej tezy, autorzy przedstawiają propozycje działań praktycznych, które ich zdaniem mogłyby przyczynić się do podniesienia jakości komunikacji społecznej.
W artykule przedstawiono problematykę podmiotu kolektywnego, będąca, zdaniem autorów, jednym z kluczowych zagadnień filozofii próbującej sprostać wyzwaniom stwarzanym przez epokę globalizacji. Przyjęto, że pojęcie podmiotu kolektywnego może być skonstruowane poprzez modyfikację pojęcia podmiotu indywidualnego. Wskazano też na dwa zagadnienia (podmiotowości indywidualnej, jako przesłanki podmiotowości...
First, the text outlines the historical context of the evolution of the “social development” concept. It could be divided into four phases (the last one is still open). Second, we undertake an ontological analysis of this notion. It starts from the general notion of change and development, and ends with a tripartite typology of ideas labelled with the phrase “social development”. Third, we discuss...
W artykule wprowadzono – w nawiązaniu do koncepcji organizacji uczącej się P. Sengego – pojęcie „społeczeństwa uczącego się”. Sformułowano tezę o celowości (ze względu na wyzwania globalne) przekształcenia się społeczeństwa globalnego i społeczeństw lokalnych w społeczeństwo uczące się. Wskazano na wartości moralne (m.in. odpowiedzialność za przyszłe pokolenia), uzasadniające projekt społeczeństwa...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.