The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
W artykule przedstawiono wybrane narzędzia, metody i techniki wykorzystywane w badaniach kultury informacyjnej, kompetencji informacyjnych i informatycznych oraz międzykulturowych prowadzonych przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych: informatyków zajmujących się nowoczesnymi technologiami nauczania (Stanisław Ubermanowicz, Tadeusz Piątek), socjologów (Sylwia Jaskuła, Leszek Korporowicz),...
Zwrócono uwagę na potrzebę kształcenia kompetencji informacyjnych u ludzi dorosłych. Wskazano wspólne obszary zainteresowań nauki o informacji i andragogiki. Zaakcentowano wpływ edukacji informacyjnej na jakość życia człowieka dorosłego i znaczenie wychowania dojrzałych informacyjnie obywateli. Za cel tego wychowania uznano kształtowanie kultury informacyjnej jednostki, nieodzownej w procesie uczenia...
Przedstawiono sposoby definiowania pojęcia ‘information literacy’ oraz koncepcje IL oddziałujące na politykę oświatową w zakresie edukacji informacyjnej. Zwrócono uwagę na konieczność zagospodarowania przestrzeni pomiędzy edukacją informacyjną ucznia a kulturą informacyjną człowieka dorosłego. Obszar ten wypełnia przygotowanie do kształcenia ustawicznego, samodoskonalenia, samouctwa informacyjnego...
W artykule omówione zostało zagadnienie „kultura szerokopasmowa” oraz czynniki, które ją kształtują. Poruszono znaczenie książki w kulturze szerokopasmowej oraz pozycję w aspekcie dynamicznego rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.