The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Bezpieczeństwo i poczucie bezpieczeństwa należą do elementarnych, wręcz atawistycznych, egzystencjalnych potrzeb człowieka, zarówno w wymiarze jednostkowym, społeczno-kulturowym, jak i globalnym. Człowiek, będąc niewątpliwie podmiotem bezpieczeństwa, zdolny jest funkcjonować w pełnym spektrum swoich możliwości oraz ewoluować społecznie dopiero wówczas, gdy potrzeby bezpieczeństwa – przedstawione swego...
W artykule przedstawiono refleksje dotyczące idei zrównoważonego rozwoju z perspektywy koncepcji H. Skolimowskiego. Przedstawiono tu analizę kluczowych założeń eko-filozofii polskiego filozofa oraz dokonano próby zestawienia ich z celami zrównoważonego rozwoju. Rozważania oscylują wokół następującego pytania: Czy koncepcja Henryka Skolimowskiego, a zwłaszcza jego postulaty nadania kulturze ogólnoludzkiej...
W artykule stawiam tezę, że w strategiach oświatowych zbyt słaby akcent kładzie się na zagadnienia związane z kształtowaniem świadomości ekologicznej, zorientowanej na holistyczną percepcję człowieka i przyrody. Przedstawiono tu antagonistyczne wizje i wybrane perspektywy postrzegania środowiska przyrodniczego oraz najczęściej przywoływane argumenty w dyskusjach – pomiędzy zwolennikami antropocentryzmu...
Celem artykułu jest próba odpowiedzi na kilka podstawowych pytań dotyczących jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym. Osiągnięcie zamierzonych efektów kształcenia, zawartych w Ramach Kwalifikacji dla Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego, wymaga pewnych działań edukacyjnych podporządkowanych realizacji wspólnego celu, polegającego na wywołaniu zamierzonych i względnie trwałych zmian u studenta...
Intelektualizm etyczny, w Sokratejskiej myśli – w odniesieniu do zagadnień moralnych – utożsamia episteme (knowledge – wiedza) z arete (maximum potetnial – cnota). Wiedza, zdaniem tego herosa moralnego, jest warunkiem cnoty, czyli moralnego i pożytecznego postępowania we wszystkich naszych działaniach. Jeśli zatem ludzie wybierają zło, to przyczyną ich wyboru jest niewiedza w zakresie tego, czym w...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.