The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Obecna polityka gospodarcza w Polsce w stosunku do innowacji koncentruje się na integracji i stymulowaniu innowacyjnej przedsiębiorczości w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw. Transfer i komercjalizacja technologii jest ważnym instrumentem polityki względem tego sektora. Obejmuje on specjalne formy pomocy, które umożliwiają przedsiębiorstwom skutecznie zarządzać rozwojem nowych usług,...
Celem badań było wskazanie determinant rozwoju ekoinnowacji wprowadzanych w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz barier ich rozwoju. Przedstawiono wyniki badań zrealizowane na przełomie 2013 i 2014 roku w województwie małopolskim. Wdrażanie ekoinnowacji przez przedsiębiorstwa stanowi dla nich szansę uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku. Do głównych powodów przemawiających za ich wprowadzeniem...
Innowacja jest czynnikiem, który w istotny sposób determinuje rozwój społeczno-gospodarczy Polski. Weryfikacja skuteczności realizacji zamierzeń kreatora innowacyjności następuje poprzez proces wdrażania i dyfuzji innowacji. Zdolność pozyskiwania, kreowania innowacji jest kluczowym czynnikiem rozwoju przedsiębiorstw. Celem prowadzonych rozważań jest określenie czynników innowacyjności przedsiębiorstw...
Celem artykułu było ukazanie znaczenia problematyki zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do funkcjonowania przedsiębiorstw. Wskazano również etapy zachodzące w przedsiębiorstwie na drodze do zrównoważonego rozwoju oraz korzyści i koszty wynikające z prowadzenia działalności proekologicznej. Funkcjonowanie przedsiębiorstw zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju przyczynić się może do wzrostu ich...
Celem badań było przedstawienie procesów innowacyjnych jako elementu wpływającego korzystnie na rozwój przedsiębiorstw z sektora MSP oraz sfery oddziaływania polityki państwa na procesy innowacyjne z uwzględnieniem najważniejszych celów i narzędzi. Wykorzystano wyniki badań ankietowych dotyczące wpływu państwa na procesy innowacyjne, uwarunkowań oraz perspektyw rozwoju sektora MSP na obszarach wiejskich...
Rural development depends strongly on the development of all forms of entrepreneurship, as they lead to the creation of new jobs, as well as the diversification of rural income. However, numerous formal and legal requirements and administrative procedures faced by businesses limit the development of entrepreneurship, both in Poland and the European Union. Newly proposed by the EU actions aim to encourage...
Ostanie lata przyniosły znaczący wzrost zainteresowania Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu (CSR) jako koncepcją wspierającą skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem, zarówno małym jak i średnim. W warunkach globalnej konkurencji bieżące uwzględnianie zobowiązań społecznych i środowiskowych w codziennym funkcjonowaniu firmy stało się istotnym elementem działań zmierzających do redukcji kosztów, tworzenia...
W artykule przedstawiono wybrane uwarunkowania podejmowania przez przedsiębiorców odpowiedzialności za środowisko. Omówiono kierunki rozwoju koncepcji ekologicznej odpowiedzialności biznesu. Wskazano przesłanki włączania małych i średnich przedsiębiorstw w obszar odpowiedzialności. Przedstawiono obowiązki przedsiębiorców wobec środowiska jako podstawę do podejmowania dobrowolnych zobowiązań.
Zaprezentowano wyniki badań empirycznych, dotyczących problematyki rozwoju omawianego sektora, przeprowadzonych w 2012 r. w małych i średnich przedsiębiorstwach (MSP) prowadzących działalność gospodarczą na obszarach wiejskich województwa małopolskiego. Przedstawiono wybrane aspekty, ze szczególnym uwzględnieniem barier utrudniających funkcjonowanie i rozwój MSP. Oprócz barier, które dotyczą wszystkich...
Podjęto próbę przedstawienia istoty i roli, jaką w procesie budowania wizerunku przedsiębiorstwa odgrywa społeczna odpowiedzialność biznesu. Przedstawiono przykłady przedsiębiorstw z sektora żywnościowego prowadzących działania w ramach CSR. Podjęto próbę odpowiedzenia na pytania: czy wizerunek może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej, jak firmy z sektora żywnościowego powinny kształtować swoje...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.