The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
This study aims to identify the conditions for the development of social farming in the province of Mazovia, and to present the opportunities and barriers to the establishment of care farms in Poland. The study involved the method of desk-based literature review and the method of descriptive statistics. The paper provides an analysis of various forms of social farming functioning in the European Union...
Celem artykułu jest przedstawienie rezerw zasobów pracy w rolnictwie na podstawie danych statystycznych GUS oraz wskazanie możliwości ich wykorzystania na obszarach wiejskich. Przedstawiono zmiany zachodzące w strukturze gospodarstw rolniczych, poziom koncentracji zasobów pracy, wyrażonych liczbą AWU przypadających na 100 ha użytków rolnych, wykształcenie kierowników gospodarstw rolnych. Wskazano...
The aim of this article is to present selected aspects of agricultural advisory services in Poland as one of the most important cells of knowledge transfer influencing the development of agriculture and rural areas. Based on the analysis of the available literature and existing legislative acts an attempt was made to discuss the changes that had occurred both in terms of the organization of agricultural...
Celem opracowania jest przedstawienie wpływu mediów społecznościowych na zachowania konsumentów. Podstawową techniką badawczą była ankieta skierowana do osób regularnie korzystających z Internetu i mediów społecznościowych. Korzystanie z portali społecznościowych deklaruje 98% badanych. Zdecydowana większość (74%) szuka w mediach społecznościowych informacji na temat produktów. Dla prawie co drugiej...
Celem opracowania jest prezentacja zagadnień związanych ze specyfiką reklamy telewizyjnej adresowanej do dzieci i młodzieży oraz charakteru oddziaływania przekazów reklamowych na rozwój świata wartości nastoletnich respondentów. Przedstawiono istotę reklamy komercyjnej i określono jej znaczenie w życiu młodych odbiorców. W związku ze specyfiką respondentów przedstawiono wybrane zagadnienia psychologii...
Celem opracowania była analiza działalności państwowych jednostek doradztwa rolniczego w zakresie upowszechniania problematyki ekologii i ochrony środowiska wśród ludności zamieszkującej obszary wiejskie. Wykorzystano w tym celu informacje uzyskane z Mazowieckiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Warszawie przy pomocy wywiadu przeprowadzonego wśród pracowników MODR oraz analizy dokumentów, takich jak...
Limited access to information and communications technologies (ICT) may constitute an important element deepening the gap between the whole society and social groups which already have problems undertaking challenges connected with social transformations occurring in our country for over a decade now. Based on statistics concerning the information society in Poland, developed by the Central Statistical...
Działalność instytucji doradczych podlega ciągłym zmianom wynikającym z konieczności dostosowywania programów doradczych do zmieniających się warunków gospodarowania na obszarach wiejskich. Celem opracowania był przedstawienie działań doradczych podejmowanych przez pracowników ośrodków doradztwa rolniczego, których efekty widoczne są w przemianach społecznych, zachodzących na obszarach wiejskich i...
Aby sprawnie funkcjonować i zdobywać coraz to szersze rynki rolnicze grupy producenckie w działalności powinny kierować się podstawowymi zasadami marketingu. Przedstawiono krótką analizę zachowań promocyjnych rolników zorganizowanych w grupy producenckie. Scharakteryzowano takie formy oddziaływania na konsumentów i otoczenie, jak: reklama, propaganda marketingowa (public relations i publicity), sprzedaż...
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.