Serwis Infona wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Są to wartości tekstowe, zapamiętywane przez przeglądarkę na urządzeniu użytkownika. Nasz serwis ma dostęp do tych wartości oraz wykorzystuje je do zapamiętania danych dotyczących użytkownika, takich jak np. ustawienia (typu widok ekranu, wybór języka interfejsu), zapamiętanie zalogowania. Korzystanie z serwisu Infona oznacza zgodę na zapis informacji i ich wykorzystanie dla celów korzytania z serwisu. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności oraz Regulaminie serwisu. Zamknięcie tego okienka potwierdza zapoznanie się z informacją o plikach cookies, akceptację polityki prywatności i regulaminu oraz sposobu wykorzystywania plików cookies w serwisie. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w swojej przeglądarce.
The analysis of irony in Louky Bersianik’s “The Euguelionne” as one of the major feminist strategies to present the voice of the ’ex-centric’ – is central in this article. The author shows that although parody is caught up in the dialectics of transgression, and thus based on the inherent presence of the parodied text, it is also involved in the oppressing discourse and thanks to its deconstructive power has the potential to de-naturalize what has never been natural. Key words: feminism; parody; irony; satire; discursive strategies; identity; phallogocentrism; deconstruction