The study presents theoretical assumptions of the research in the scope of the impact of threats resulting from the use of modern information technologies on students’ education outcomes. Part I addresses the theoretical and methodological aspect of research conducted in 2019. It systematizes the considerations undertaken, their brief characteristics, and the course of research. The conclusions include ones drawn after the implementation of the initial stage and the theoretical part together with the adopted assumptions. Attention was drawn to the broad spectrum of the research area, which so far has not covered civilian students of a hierarchical university in terms of the negative impact of threats resulting from the use of modern information technologies.
W opracowaniu przedstawiono założenia teoretyczne badań w zakresie oddziaływania zagrożeń wynikających z stosowania nowoczesnych technologii informacyjnych na wyniki kształcenia studentów. Część I prezentuje aspekt teoretyczny oraz metodologiczny badań prowadzonych w 2019 roku. Dokonano usystematyzowania podjętych rozważań, ich krótkiej charakterystyki oraz przebiegu badań. We wnioskach ujęto konkluzje powstałe po realizacji etapu wstępnego oraz części teoretycznej wraz z przyjętymi założeniami. Zwrócono uwagę na szerokie spektrum obszaru badawczego, którym dotychczas nie byli objęci studenci cywilni zhierarchizowanej uczelni wyższej w aspekcie negatywnego wpływu zagrożeń wynikających z użytkowania nowoczesnych technologii informacyjnych.