Celem artykułu jest analiza jakościowa systemu wsparcia innowacyjnej przedsiębiorczości
opartego na Krajowej Sieci Innowacji oferującej usługi proinnowacyjne dla małych i średnich
przedsiębiorstw w Polsce. Formułowane wnioski oparte są na wynikach ogólnopolskich badań
przeprowadzonych przez autora wśród firm sektora MŚP, będących zarówno beneficjentami usług
KSI (ogółem zbadano 381 podmiotów), jak i firm niekorzystających wcześniej z tych usług (próba
badawcza liczyła 1100 podmiotów). Podstawowe zastrzeżenia zgłaszane przez małych i średnich
przedsiębiorców dotyczą pasywności tych ośrodków w budowaniu partnerskiej współpracy,
zdolności do rozpoznania rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstwa oraz umiejętności dostosowania
oferty usług w odpowiedzi na rzeczywiste potrzeby przedsiębiorstw. W artykule zawarto rekomendacje
zmian w systemie świadczenia usług proinnowacyjnych w ramach wsparcia publicznego
oferowanego przez ośrodki Krajowej Sieci Innowacji w odniesieniu do „filozofii”, zakresu i instrumentów
wsparcia.